The manner on trains



久しぶりに電車に乗ったときのこと
隣に座っていた年配女性たちの会話がとても不愉快でした

障害者に対する差別とも取れるような内容の会話
満員電車の中 延々と とても大きな声で会話が続きました

私ですら顔がゆがんでしまうほど不愉快な気持ちだったのに
もし周りに 障害を持つ家族や知り合いの居る人が乗っていたとしたら
どれほど嫌な気持ちになったでしょう

公共の場での会話も マナーのひとつだと強く感じました

*****************

I offended by a conversations which two women were talking in a crowded train.
They were talking about disabled people loudly.
The content was kind of discrimination and they didn't stop talking until got off the train.

It made me feel bad...

If there were people who have disabled family or friend...

We have to choose the content in a public space.
(Of course we shouldn't talk like that though, we cannot control about it so..)
It is important manner, I think...

コメント