Is it really the rainy season??



今年の梅雨は長いとか?
以前は梅雨が大嫌いな私でした
天気予報を見ただけでガックリ
会社の先輩にも 雨の日は機嫌が悪いね~ とよく言われたものでした(笑)
もちろん今も雨が好きというわけではないのだけれど
梅雨に入ったからといって 毎日毎日雨ではなく
けっこうお天気の日が多いなぁ と
日本の梅雨ってこんなもんだったっけ???

バンクーバーの冬は本当に本当に毎日雨で
何ヶ月もどんより しとしとしとしと・・・
だったので
日本の梅雨なんてかわいらしくさえ感じて
2・3日雨続きの天気予報を見ても 「ふ~ん そっかそっか」 とケロっと構えてる
以前では考えられなかった そんな自分に驚いています

私の 雨に対する最低ラインは日本の梅雨だったのに
それを上回る(下回る??)経験をしたあとは 最低ラインがぐぐぐっと下がって
日本の梅雨は私にとって かなり高い位置付けになりました



マイナスを経験するのはその時はツライけど
のちのちそれは大きなプラスを味わわせてくれますね

雨上がりの空気はきれいで 植物がキラキラしています
日本の梅雨はなかなかバランスが取れていて いいものです

*****************

It's during rainy season in Japan.
The weather forecast says it might a bit longer than usual.

I didn't like the rainy season before, but now it's ok.

In Vancouver , it was rain almost every day in fall and winter.
So, I'm used  to it.
And it doesn't rain all the rainy season, and sometimes the weather is nice.

We hit the lowest point, previous lowest point will be lower point.
Now, I feel the rainy season in Japan is not bad so much.

にほんブログ村 料理ブログへ にほんブログ村 ライフスタイルブログへ にほんブログ村 ライフスタイルブログ 20代の生き方へ
↑クリックでランキングに反映されます☆応援宜しくお願いします☆

コメント

  1. I love sunshine !!!
    So,I don't like rainy season...
    Because,It's muggy everyday (> <;)wooo...

    But,yah!!
    You're absolutely right,MIHO san♪

    I have a one-track mind.That's not good!!
    It'll be not so bad if I can change to viewpoint like you♪

    I'll try to like the rainy season ★☆ hehe.

    返信削除

コメントを投稿